تازه های اخبار تازه های اخبار

مصاحبه با آقای حمید مهدی زاده رییس حوزه غرب استان مازندران

حوزه غرب مازندران در دهمین دوره ارزیابی عملکرد توانست رتبه اول کشور را دربین 16 حوزه کسب نماید.بر همین اساس گفتگویی با رییس محترم حوزه انجام داده ایم.

حوزه غرب استان مازندران

  1. ضمن تبريك به جنابعالي براي كسب رتبه برتر در ارزيابي عملكرد   سال جاري به عنوان اولين سوال درخصوص حوزه تحت امر خود از لحاظ تعداد شعب و درجه بندي آن ها ، وضعيت آن ها ، منطقه جغرافيايي و ... ) توضيحاتي ارايه بفرماييد؟

- حوزه غرب استان مازندران  در تاريخ سوم خرداد1396 با تعداد13 شعبه با مركزيت شهرستان تنكابن آغاز بكار نمود ؛از 13 شعبه موجود  سه شعبه درجه 2الف،دو شعبه درجه2 ب، دو شعبه درجه 3 و شش شعبه درجه 4 در حال فعاليت مي باشند كه طي اين مدت 7 شعبه موفق به ارتقا درجه شده اند. شعب مذكور به لحاظ جغرافيائي در نوار ساحلي غرب مازندران استقرار داشته كه اقتصاد منطقه عمدتاً ناشي از صنعت توريسم برپايه گردشگران داخلي در ايام تعطيلات نوروزي و تابستان مي باشد.

  1. از چه زماني عهده دار مسووليت اين حوزه شديد و در طول اين مدت زمان چه تغييراتي از لحاظ رشد منابع، وصول مطالبات و ... داشته ايد؟

از بدو تاسيس حوزه(03/03/1396) تاكنون مسئوليت حوزه را برعهده دارم وطي اين مدت منابع حوزه از 3974ميلياردريال به 7344 ميلياردريال افزايش يافته كه در حدود 85 درصد رشد داشته است كه تا اين لحظه(خرداد98) 165 درصد از اهداف سالانه خود را نيز محقق نموده است،

 در بخش وصول مطالبات غير جاري عقود مبادله اي در سال1397 مجموعاً در تمامي سرفصلها نسبت به ابتداي سال با كاهش در حدود 6 درصدي مواجه ايم و 9 شعبه از 13 شعبه نسبت به ابتداي سال رشد منفي دارند در بخش عقود مشاركتي با توجه به سررسيد عمده پروژه هاي نيمه تمام و راكد مسكن مهر و عدم تمديد قراردادها،  286 ميليارد ريال رشد داشته ايم .

  1. در هر يك از  شاخص های اصلي ارزيابي عملكرد   سال جاري از نظر آماري چه عملكرد و رتبه اي را كسب كرديد ؟

كسب دو دوره متوالي  رتبه اول در ارزيابي عملكرد نشان از ثبات عملكرد شعب حوزه بوده كه بدينوسيله از كليه همكارانم در شعب تحت پوشش تقدير و تشكر مي كنم
 ذر ارزيابي عملكرد سال 1397 درحوزه منابع 96 درصد ، در حوزه مصارف وتعهدات 82 درصد، درحوزه وصول مطالبات غير جاري 66درصد ، در حوزه مالي 89درصد ،درحوزه بانكداري الكترونيك 73  درصد و درحوزه اعمال مديريت  73درصد  و در حوزه متمم وصول مطالبات 52 درصد تحقق هدف داشته ايم كه مجموعاً رتبه اول در بين 16 حوزه كشور را كسب نموديم ؛ ضمناً 2شعبه رويان و چمستان موفق به كسب رتبه هشتم  ويازدهم رتبه بندي شعب كشور نيز شده اند  و 4 شعبه از 13 شعبه حوزه جزو 100 شعبه برتر كشور شدند. مجموعاً 100 درصد شعب حوزه در منطقه سبز عملكردي قرارگرفتند. ضمناً در 4 دوره حضور در ارزيابي عملكرد همواره در جايگاه سبز عملكردي قرار گرفتيم .

  1.  راهبردها و استراتژي هاي شما براي كسب موفقيت در شاخص هاي ارزيابي عملكرد چه بوده ؟ ( در صورت امكان مختصر توضيح دهيد )

حوزه در سايه الطاف الهي و راهنمائيها و رهبري مدير محترم شعب استان و همكاران دواير مختلف مديريت و همچنين تلاش هاي ارزنده ومستمر روسا و همكاران شعب توانستيم توفيق نسبتاً خوبي در شاخص هاي ارزيابي عملكرد داشته باشيم لذا حوزه ضمن پيگيري و رصد آمار فعاليتهاي شعب و هم جهت كردن فعاليتها با اهداف ابلاغي ايفاي نقش نموده است .

  1. نقش نيروي انساني در تحقق اهداف را چگونه ارزيابي مي كنيد و در اين خصوص شما چه راهكارهاي مديريتي و انگيزشي انجام داده ايد؟

سرمايه انساني نقش اساسي ومحوري در انجام فعاليتها و عملكرد در سازمان خواهند داشت براين اساس چنانچه فعل خواستن در شعب خصوصاً از ناحيه روساي محترم شعب خوب صرف شود و به تبع آن همكاران محترم نيز يكدل و يك صدا  ومنسجم وهم جهت با روساي شعب به فعاليت بپردازند ، توفيقات مي تواند مستمر وهميشگي باشد.

  1. براي تداوم اين موفقيت ها و همچنين رفع موانع و مشكلات عدم تحقق اهداف در برخي شاخص ها چه  طرح ها و ايده هايي در برنامه هاي آتي مديريتي خود داريد ؟

در ارزيابي عملكرد و تحقق اهداف اگر هر شعبه اي اولاً بداند در كجا قراردارد ثانياً بداند به كجا مي خواهد برود ثالثاً در فواصل زماني از دوره فعاليت بداند كه چه مقدار از راه رفته و آيا درست رفته يا خطا( داشبورد) و فوراً ميزان شتاب و انحراف خود را بررسي نمايد تا در موعد مقرر به اهداف ابلاغي برسد توفيقات حاصل خواهد شد؛ لذا اين حوزه با تبيين اين موضوع به شعب عمدتاً مشكل خاصي نداشته است .

  1. نقش ارزیابی عملكرد بر نحوه فعالیت مدیریت ها را چگونه ارزیابی می کنید و بفرماييد چه پيشنهاداتي براي بهتر انجام شدن ارزیابی عملکرد در بانک مسکن از لحاظ تغيير در نوع شاخص ها،‌ وزن دهي آنها و ... داريد ؟

همانطوريكه مي دانيم  اجرا و عملكرد بدون اندازه گيري و سنجش فاقد ارزش مي باشد لذا با توجه به استرات‍‍‍ژيها و تعيين اهداف ، عملكردها و اندازه گيري معنا پيدا خواهد كرد و توفيقات و انحرافات ظاهر خواهد شد ، لذا اساساً ارزيابي عملكرد در بهبود فعاليتها و رسالت سازماني نقش مهمي را ايفا مي نمايد ، با توجه به تجربه چندين ساله استقرار ارزيابي عملكرد در بانك مسكن و وانجام اصلاحات و تعديلات صورت گرفته تقريباً به نقطه خوبي رسيده كه لازم است با توجه به پويائي و تغييرات در استراتژيهاي  و اهداف كلان بانك ، در مقاطع زماني مختلف اصلاحات لازم صورت پذيرد.

 

آخرین بروزرسانی 1398/4/13