تازه های اخبار تازه های اخبار

گفتگو با روسای شعب موفق مدیریت شعب استان مازندران در دهمین دوره ارزیابی عملکرد منتهی به اسفند ماه 1397

در دهمین دوره ارزیابی عملکرد مدیرتها و شعب منتهی به اسفندماه 1397، مدیریت شعب استان مازندران توانست با حضور ثابت خود در جایگاه سبز در طول ده دوره، رتبه اول مدیریتهای هم درجه ، رتبه دوم کل کشور و رتبه اول معدل ارزیابی عملکرد ده دوره را از آن خود نماید که این افتخار نتایج پرباری را به همراه داشته است ازجمله می توان به حضور 39 شعبه(74درصد) در جایگاه سبز، کسب افتخار دو شعبه از بیست شعبه برتر کشور،افتخارحضور شش شعبه رویان،چمستان،نواب بابل،شهید هاشمی نژاد بهشهر،نور و عباس آباد در بین یکصد شعبه برتر کشورو کسب رتبه اول حوزه غرب استان در بین 16حوزه کل کشور ،اشاره نمود.

گفتگو با روسای شعب موفق مدیریت شعب استان مازندران در دهمین دوره ارزیابی عملکرد منتهی به اسفند ماه 1397

در دهمین دوره ارزیابی عملکرد مدیرتها و شعب منتهی به اسفندماه 1397،  مدیریت شعب استان مازندران توانست با حضور ثابت خود در جایگاه سبز در طول  ده  دوره، رتبه اول مدیریتهای هم درجه ، رتبه دوم  کل کشور و رتبه اول معدل ارزیابی عملکرد ده دوره را  از آن خود نماید که این افتخار نتایج پرباری را به همراه داشته است ازجمله می توان به حضور 39 شعبه(74درصد) در جایگاه سبز، کسب افتخار دو شعبه از بیست شعبه برتر کشور،افتخارحضور شش شعبه رویان،چمستان،نواب بابل،شهید هاشمی نژاد بهشهر،نور و عباس آباد در بین یکصد شعبه برتر کشورو کسب رتبه اول حوزه غرب استان در بین 16حوزه کل کشور ،اشاره نمود.

بر همين اساس گفتگويي با سه شعبه موفق استان ،شهید هاشمی نژاد بهشهر (رتبه 36 کشور)،شعبه نور(رتبه 52 کشور) و شعبه عباس آباد(رتبه 84 کشور) داشته ايم تا از نزديك با علل و دلایل موفقیت ایشان آشنا شويم.

 

 

حسین اسفندیار رئیس شعبه نور:

نیروی انسانی کارآمد،و دلسوز عامل موفقیت شعبه

 اسفندیار در خصوص عوامل موفقیت شعب در سال جاری اظهار کرد: جلب اعتماد و رضایت مشتریان و مدیریت مشارکتی و هدفمند از جمله عوامل موثر در موفقیت شعبه به شمار می رود که در کنار آن می توان به عواملی همچون ایجاد فضای صمیمی همراه با همدلی وهمسو با اهداف و سیاستهای بانک، آگاهی از بخشنامه ها و دستورالعملها ونیروی انسانی مجرب و کارآمد به منظور پاسخگویی موثر و سریع اشاره نمود.

اسفندیاردر خصوص راهکارهای شعبه برای افزایش منابع در سال جاری نیز عنوان کرد: یکی از بهترین راهکارها بازاریابی درون شعبه ای است که برای کارکنان هدفگذاری شد و عملکرد آنان به صورت هفتگی و ماهیانه از نظر جذب منابع و کاهش مطالبات و سایر بخشها مورد بررسی واقع می شد به گونه ای که هر همکار با توجه به به پارامترهای فوق می توانست سهم بیشتری از اضافه کار ماهیانه و پاداشهای دوره را برخوردار شود. دومین راهکار در جذب منابع با تکیه بر اصل تکریم مشتریان و با برنامه ريزي و تعيين هدف درون شعبه اي و پيگيري و همت و تلاش تمامی کارکنان و بازاريابي با حفظ مشتريان قديمي و معرفي كامل محصولات بانك براي مشتريان جديد، نه تنها موجب حفظ منابع خواهد گرديد بلكه موجبات افزايش منابع  رانيز به دنبال خواهد داشت.

اسفندیار در خصوص نقش کارکنان گفت: مهمترين عامل موفقیت یک سازمان عشق و تعصب کارکنان آن نسبت به سازمان مي‌باشد و توجه به جايگاه آنان و ایجاد انگیزه با حس فضای صمیمی موجب بوجود آمدن عشق و علاقه به کار و‌ايجاد پشتکار و دلگرمي‌در همکاران می گردد که در نهايت پيشبرد اهداف شعبه و بانک را به دنبال خواهد داشت.

همچنین ايجاد انگيزه با اهرم پاداش و اضافه كار به صورت دوره اي و تشويق كاركنان در حوزه جذب منابع و وصول مطالبات و بخشهاي ديگر بيشترين بازدهي را براي موفقيت شعب خواهد داشت. 

 

 

 

یوسف قلندری رئیس شعبه شهید هاشمی نژاد بهشهر:

نقش پررنگ کارکنان در موفقیت شعبه

رییس شعبه شهید هاشمی نژاد در خصوص علل موفقیت این شعبه اظهار کرد: برنامه ریزی وپیگیری و همدلی همکاران در خدمت رسانی به مشتریان را می توان سه اصل برای موفقیت این شعبه در سال جاری نام برد0همچنین نقش تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات با سرعت ودقت ومورد نیاز مشتری وانتقال اطلاعات شفاف درخصوص سبد محصولات بانک را میتوان از راه کارهای افزایش منابع در سال جاری دانست0

رئیس شعبه شهید هاشمی نژاد بهشهر ادامه داد: که جلسات بخشنامه خوانی بهترین زمان برای بررسی  عملکرد شعبه می باشد چون دراین جلسات نقاط ضعف شعبه با همکاران مطرح و پیشنهادهایی هم برای پیشرفت شعبه ارائه می شود0

قلندری در خصوص بازاریابی و جذب منابع اظهار نمود: یکی از علل موفقیت شعبه نگاه بازاریابی به بخشنامه ها وارائه مزایای انواع حساب بانک مسکن به مشتریان با توجه به نیاز مشتری می باشد0اگر بتوانیم مزایای خدمات بانک را به صورت صحیح توضیح دهیم در جذب مشتری قدم موثری برداشته ایم، البته نباید از بازاریابی بیرون شعبه در جهت کشف بازارهای جدید غافل باشیم0

قلندری با تاکید بر نقش کارکنان واینکه موفقیت شعبه در گرو مشارکت همه کارکنان شعبه بوده ،گفت :استفاده از توانایی همکاران وپرهیز از حواشی و تمرکز بر اهداف بانک وتلاش گروهی نقش بسزایی در موفقیت شعبه خواهد داشت. 

 

 
 

 

 

سید هاشم مطهری رییس شعبه عباس آباد:

تکریم مشتریان و تعامل با آنان


 

مطهري در خصوص علل موفقيت اين شعبه اظهار كرد : در ابتداي هر سال با جلسه اي كه با همكاران برگزاري مي كنيم ضمن تشريح سياست ها و هدف هاي كلي بانك ، راهكارهاي دستيابي به آن هدفها  را نيز مشخص مي كنيم و تمام سعي و تلاش خود را براي اجرائي شدن آن به كار مي گيريم . ضمناً با برگزاري جلسات هفتگي و ماهانه ، نسبت به بررسي نتايج كسب شده گذشته اقدام و بر نقاط قوت تاكيد و نسبت به رفع موانع موجود نيز اقدامات لازم را در دستور كار خود قرار مي دهيم . البته سعي شده محيط شعبه براي پرسنل ، محيطي امن و آرام در كمال صميميت و احترام متقابل باشد و ضمناً با تفهيم پرسنل مبني بر اثرگذاري و سهيم بودن ايشان در موفقيت شعبه سعي شده نگاهي همگاني مبني بر تكامل و رشد در شعبه ايجاد گردد.

مطهري اولين و مهمترين موضوع در جذب منابع و موفقيت در اين بخش را نقش منابع انساني دانست كه به عنوان مهمترين بخش راهبردي هر شعبه و بلكه بانك محسوب مي شود و با توجه به نقش بسيار ارزنده و تاثيرگذار آن ، توفيقات هر شعبه را وجود منابع انساني كارآمد ، اثرگذار ، خلاق و باانگيزه برشمرد و در ادامه گفت كه من هميشه سعي كرده ام همكاران در شعبه احساس امنيت و آرامش داشته باشند كه در اين صورت ميزان علاقه مندي و دلسوزي آنها به كارشان نيز افزايش پيدا مي كند.

رئيس شعبه عباس آباد در خصوص راهكارهاي افزايش منابع شعبه براي سال جاري نيز گفت : يكي از عوامل و به نوعي برگ برنده هر شعبه در جذب منابع ، شناسائي مشتريان هدف و تمركز به جذب آنها مي باشد.

رفتار خوب و احترام آميز با مشتري ، از اساسي ترين عامل در جذب و نگهداشت مشتريان محسوب شده ، فلذا با توجه به اينكه بالاترين انتظاري كه مشتري از بانك دارد ، برخورد مناسب ، مودبانه و البته مهربانانه بوده ، اين موضوع مهم و راهبردي نيز در جلسات هفتگي و ماهانه مورد تاكيد قرار گرفته تا همكاران شعبه ضمن رعايت صحت در عمليات ، نسبت به سرويس دهي مطلوب ، دوري از اطاله مراحل اجراي عمليات و كاهش فرايندها در خدمات رساني اقدام نمايند.

مطهري از ديگر عوامل مهم در جذب مشتريان را ارتباط مستمر و عاطفي با مشتريان جديد و قديم و تقويت ارتباط مسئولين و كاركنان با افراد جامعه و دعوت از آنان براي حضور در شعبه و حضور مسئولين و كاركنان در مراسم ترحيم بستگان درجه يك مشتريان خاص از طرف شعبه ، گوش كردن به صحبت هاي اين دسته از مشتريان و رفع مشكلات آنان و همچنين تسهيل در روند پرداخت تسهيلات ، بازاريابي در سالن مشتريان شعبه دانست.

آخرین بروزرسانی 1398/4/13