تازه های اخبار تازه های اخبار

دومین همایش فصلی

استفاده از همه ظرفیتها برای رسیدن به اهداف

دومین همایش فصلی مسوولان شعب و مدیریت استان همدان با حضور جمعی از مسولان مدیریت و روسای شعب در سالن آمفی تیاتر ساختمان مدیریت برگزار شد.

دومین همایش فصلی مسوولان شعب و مدیریت استان همدان با حضور جمعی از مسولان مدیریت و روسای شعب در سالن آمفی تیاتر ساختمان مدیریت برگزار شد.
این جلسه با خیرمقدم آقای حاکمی به حضار آغاز گردید ایشان با اشاره به وجود 1513 فقره دستگاه کارت خوان در استان همدان از آن بعنوان یک فرصت طلایی و ابزار بالقوه ای برای جذب منابع علی الخصوص در حساب جاری یاد کردند. همچنین از همکاران تقاضا نمودند درخواستهای مشتریان برای دستگاه کارت خوان را با شغل وی مطابقت داده و درصورت لزوم نسبت به درخواست POS بی سیم اقدام نمایند. وی همچنین تسریع در تبدیل حسابهای سنتی و تسهیلات دفترچه ای به حسابها و تسهیلات متمرکز را خواستار شد.
سپس در بخش بعدی برنامه آقای نوری اظهر معاون دایره مالی و داده ها عملکرد سه ماهه اول سال 92 شعب تحت پوشش مدیریت استان همدان را تشریح کرد. وی با تجزیه و تحلیل فعالیت شعب در بخشهای مختلف وضعیت هر یک از شعبه ها را در سرفصلهای مختلف و موقعیت آنها نسبت به سایرین را بیان نمود. ایشان همچنین با توجه به تغییراتی که در نحوه ارزیابی عملکرد شعب ایجاد گردیده ،جهت آگاهی همکاران از چگونگی این شیوه به تبیین روش ارزیابی عملکرد شعب اقدام کرد تا همکاران بصورت کامل در جریان امتیازدهی به فعالیتهای شعب قرار گیرند و برنامه خود را با آن تطبیق دهند.
سخنرانان دیگر جلسه آقایان اسکندری و باقری روسای شعب رزن و شیرسنگی بودند که به ترتیب به عنوان شعب برتر در بخش جذب منابع و وصول مطالبات، از دلایل موفقیت خود و فنونی را که جهت دستیابی به اهداف به کار بستند را برای حاضرین عنوان نمودند.
سپس آقای ریحانی پور- مدیر شعب استان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به حضار، اظهار داشتند شعب می بایست برای جذب منابع و تحقق اهداف تعیین شده از تمامی ابزارها و خدمات استفاه نمایند و نباید تک قطبی عمل نمایند بطور مثال نباید بر روی یک ابزار مانند POS ، سپرده جاری یا مدت دار متمرکز شوند یا فقط در صدد ارایه خدمت به مشتریان خاص باشند بلکه باید خدمات خود را به همه اقشار و طبقات مختلف جامعه ارایه دهند و از نظر نیرو نیز همه را درگیر کار کنند و هنر رییس شعبه و مدیر این است که از تمام ظرفیتها استفاده نماید.
وی همچنین از حساب جاری که با پرداخت مضاربه می توان جذب منابع را در آن افزایش داد به عنوان ابزاری مناسب یاد کرد ضمن اینکه رعایت ضوابط و مقررات را از الزامات کار بر شمرد .از ابزارهای دیگر برای افزایش منابع حساب جاری واریز سهم الشرکه ها و آورده مشتری، به حساب جاری وی می باشد. و این کار جزی با تعامل بالا و مذاکره صحیح با مشتری میسر نخواهد شد .
مدیر شعب استان بررسی حسابهای جاری راکدی و احیای حسابهای دارای پتانسیل را از دیگرروشهای تقویت منابع حساب جاری در کوتاه مدت عنوان کرد.وی از طرفی بر معرفی سپرده ها یی همچون یاس وانتظار و دعوت از مشتریان بالقوه را مورد تاکید قرار داد و از شعبی که هنوز موفق به افتتاح سپرده های جدید نشده اند خواست تا تلاش مضاعفی را در این راستا مبذول دارند.
آقای ریحانی پور تمرکز بر POS فروشگاهی را از دوجنبه کارمزد محوری و جذب منابع مورد توجه قرار داد. ایشان به رصد مستمر دستگاه ها توسط شعب اشاره کرد و گفت : شعب باید با بضاعتی که دارند مشتریان خود را مدیریت کنند و آنهاییکه از عملکرد ضعیفی برخوردارند را بعد از صحبت های اولیه و دادن فرصت به مشتری درصورت عدم رضایت دستگاه را به متقاضی دیگری اختصاص دهند و به نحوی عمل نمایند که حداکثر طی دو ماه دستگاه ها و پذیرندگان را مورد بررسی قرار دهند.
مدیر شعب استان یکی از راهبردی ترین روشها برای افزایش منابع را بکارگیری شیوه ها و فنون مؤثر برای جلوگیری از خروج منابع اعلام کرد.وی با بیان این مطلب که جذب منابع کلان با نصب ATM در سازمانها و مراکز خرید ،پذیرش چکهای واگذاری مشتریان از دیگر روشهاست اظهار داشت همکاران می بایست بازاریابی را در سه جبهه بازاریابی خود ، درون شعبه و بیرون شعبه و بصورت هماهنگ و موازی دنبال نماید.
ایشان مجدداً بر تلاش مجدانه در کاهش مطالبات معوق علی الخصوص مطالبات روستایی با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی تاکید کردند و از همکاران خواستند، پرونده هایی که لاینحل مانده را بین پرسنل زیر مجموعه تقسیم نموده و با مراجعه حضوری به محل نهایت تلاش خود را جهت وصول معوقات انجام داده و از اجراییه به عنوان آخرین راه حل استفاده نمایند.
آقای ریحانی پور در پایان سخنان خود از رییس و کارکنان دایره تجهیز و پشتیبانی ،سیستمها و کارشناس ساختمان مدیریت بدلیل تعمیر و بازسازی شعب و دایره سیتمها به جهت تهیه فایل و ارسال بیش از هفده هزار پیامک برای بدهکاران بانک تشکر و قدردانی کرد.

 

آخرین بروزرسانی 1394/4/3