تازه های اخبار تازه های اخبار

مباحث مطرح شده در همایش مدیران ارشد بانک برای همکاران استان تشریح گردید

در جلسه ای که با حضور مدیر و معاون مدیریت، روسای دوایر مدیریت و مسئولین شعب استان برگزار گردید مسائل و موضوعات مطرح شده در همایش مدیران ارشد و تاکیدات مدیر عامل و اعضای محترم هیت مدیره در خصوص ارزیابی عملکرد سال 97 و بسته رونق بخش مسکن توسط مدیر شعب به همکاران استان منتقل شد.

حیدریان محورهای اصلی ارائه شده در این بسته را شامل الزامات، راهکارها، چالش های پیش رو و اهداف و نقشه راه عنوان نمود و اظهار داشت: هدف بسته رونق مسکن شامل پوشش عدم کارایی بازار املاک، رونق تولید مسکن و صنایع مرتبط، خانه دار شدن مردم و پوشش عدم کارایی های بازار تامین مالی مسکن می باشد. وی دیگر راهکارهای ایجاد رونق بازار مسکن را راهکارهای مبتنی بر بازار پول، ارائه خدمات بانکداری شرکتی، ایجاد و توسعه بستر فناوری های نوین، بازار سرمایه و بازآفرینی شهری و مسئولیت اجتماعی معرفی نمود.

مدیر شعب استان به ظرفیت های بخش مسکن که محرک دیگر بخش های اقتصادی بوده اشاره داشت و گفت: رونق این بخش می تواند موجب رونق و توسعه در دیگر بخش های اقتصادی و تولیدی کشور گردیده و در ایجاد و تثبیت اشتغال نقش به سزایی داشته باشد. زیرا عمده مواد و مصالح ساختمانی مورد نیاز ساختمان تولید داخل کشور بوده و رونق ساخت و ساز موجب رونق بسیاری از صنایع وابسته گردیده و می تواند به عنوان نیروی محرکه صنعت وارد عمل شده و به اقتصاد کشور کمک نماید و بخش مسکن را از جمله بخش های اقتصادی برشمرد که تحریم ها بر روی آن تاثیری ندارد.

صیدنبی حیدریان یکی دیگر از راهکارهای ارائه شده در همایش مدیران ارشد را استقرار نظام بانکداری دیجیتال در بانک عنوان نمود که پیاده سازی آن می تواند موجب سودمندی و در دسترس بودن خدمات برای مشتری و کاهش هزینه های عملیاتی، عاری از خطا بودن و خدمات بهبود یافته برای بانک گردد.

وی یکی دیگر از اهداف کلان بانک مسکن در سال جاری را تامین مالی 400 هزار واحد مسکونی، شامل اعطای تسهیلات ساخت در بخش فرسوده و غیر فرسوده و تعیین تکلیف 500 هزار واحد مانده مسکن مهر اعلام نمود.

وی درباره اعطای تسهیلات در بافت فرسوده بیان نمود:  اعطای تسهیلات در این بافت در سال جاری از اولویت بانک بوده، و دولت بسیار مصمم و پیگیر است که در بسیاری از استان ها طرح بازآفرینی بافت فرسوده پیاده سازی شود. زیرا که کشور ایران در منطقه حادثه خیز قرار گرفته و ایمن سازی و بازآفرینی بافت های فرسوده در کاهش خسارت در هنگام وقوع حوادث طبیعی احتمالی نقش بسزائی دارد.

موضوع دیگری که مدیر استان بدان پرداخت، اشاره به تعریف کمپین های بازاریابی جهت احصاء نیازهای مجتمع سازان و انبوه سازان و صنوف مرتبط با بخش مسکن بود و از همکاران خواست در این راستا همسو با دستورالعملی که تدوین گردیده است در جهت اجرای کمپین مذکور همکاری نمایند.

وی در ادامه از روسای شعب خواست تا تمام پرسنل شعب را درگیر تحقق اهداف نمایند، به گونه ای که کارکنان شعب ضمن اطلاع از میزان منابع و مطالبات شعبه متوجه فاصله شعبه خود با تحقق اهداف باشند. وی پیگیری هدف از ابتدای سال را بسیار مهم برشمرد و تحقق اهداف در تمام بخش ها را به صورت مستمر خواستار شد.

حیدریان گفت: از دیگر موارد مورد تاکید مدیریت ارشد بانک توجه به وصول مطالبات ، کاهش تعداد پرونده های مطالباتی، کاهش قیمت تمام شده پول، افزایش پرداخت تسهیلات از محل اوراق، جذب منابع جهت فراهم شدم امکان پرداخت تسهیلات، اعطای تسهیلات کوتاه مدت جهت برگشت سرمایه بانک و امکان اعطای مجدد تسهیلات، تامین مالی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری به دلیل فراهم بودن زیرساخت ها، اعطای تسهیلات جهت ساخت واحدهای میان متراژ و منطبق با سیاست های اعتباری سال، جذب منابع ارزان قیمت و تاکید بر برگزاری کمیسیون های اعتباری در شعب و ستاد می باشد.

حیدریان یکی دیگر از مواردی که در سال جاری به جد پیگیری خواهد شد را موضوع بهینه سازی شعب نام برد و افزود: شعبی که منابع آن کمتر از میانگین منابع تعیین شده باشد، پس از طی دوره مهلتی که به آن داده خواهد شد، در سایر شعب آن استان ادغام یا به استان دیگر منتقل خواهد شد. وی از مسئولین شعبی که از لحاظ میزان منابع در شرایط مناسبی قرار ندارند خواست با تلاش بر جذب منابع و پرداخت تسهیلات و افزایش سودآوری شعبه مانع از ادغام شعب گردند.

وی در ادامه بیان داشت: در سال 97 با رهنمودهای مدیرعامل و اعضای محترم هیت مدیره بانک وارد جنگ نرخ سود سپرده ها نشده و همکاران باتلاش خود ضمن حفظ منابع موفق به رشد6% منابع نسبت به ابتدای سال گردیده اند که این موضوع سبب مثبت شدن صورت های مالی بانک و کاهش بهای تمام شده منابع بانک گردیده است.

صیدنبی حیدریان از تلاش مسئولین و کارکنان شعبی که بالاتر از میانگین نمره ارزیابی عملکرد شعب در پایان سال 97 قرار گرفته اند تشکر و از مسئولین دوشعبه بازار و آزادشهر یزد که موفق به کسب جایگاه ششم و سی و سوم کشوری در بین شعب گردیده اند تقدیر نمود. وی از همکاری و تلاش سایر شعب استان نیز تشکر و برای ایشان آروزی موفقیت و کسب جایگاه بالاتر در سایه تلاش و همبستگی کارکنان نمود و اظهار داشت: بدون شک قرار گرفتن یک شعبه در منطقه سبز ارزیابی عملکرد، حاصل همدلی، همراهی و تلاش همه جانبه همه کارکنان آن شعبه است. وی از ارزیابی عملکرد به عنوان وسیله ای برای سنجش و شناسایی نقاط ضعف و قوت عملکردی یاد کرد و بیان داشت: ارزیابی عملکرد صرفا هدف نبوده و باید به وسیله آن زمینه ارتقاء و بهبود تمام شاخص ها را فراهم نموده و و سعی بر ارتقاء نقاط قوت و بهبود نقاط ضعف داشته باشیم.

در ادامه، معاون مدیریت شعب استان از روسای شعب به جهت همکاری و همراهی که در سال 97 با مدیریت داشتند قدردانی نمود و موفقیت های به دست آمده را مرهون همدلی و همراهی همه همکاران در شعب و مدیریت عنوان کرد.

رضا ده بزرگی در این جلسه به تشریح سیاست های اعتباری پرداخت و با تاکید بر لزوم اطلاع دقیق همکاران شعب از سیاست های اعتباری، آن را سبب هدایت و راهنمایی بهتر مشتریان و در نتیجه جلب رضایت مشتریان دانست.

ده بزرگی در مورد بانکداری شرکتی و بانکداری سرمایه ای، توضیحاتی را ارائه داد و از روسای شعب خواست با اطلاع کامل در این زمینه در این مسیر همگام با بانک حرکت نمایند. وی یکی از دلایل ورود بانک در این حوزه را امکان فعالیت های کارمزد محور و سودآور برای بانک برشمرد.

وی جذب منابع ارزان قیمت جهت کنترل بهای تمام شده منابع را مهم دانست و پرداخت تسهیلات در بخش مسکن در شرایط کنونی را از اولویت های بانک مسکن نام برد.

معاون مدیر شعب استان بازاریابی خدمات بانکی را از مصادیق بازاریابی نوین دانست و از روسای شعب خواست در این زمینه فعال باشند. همچنین عنوان داشت: بازاریابی خدمات کارمزد محور از قبیل صدور ضمانتنامه می تواند موجب افزایش سودآوری و بازدهی شعب نیز گردد.

ده بزرگی اظهار داشت: در زمینه وصول و کاهش مطالبات، استفاده و یا خلاقیت همکاران و به کارگیری روش های گوناگون و می تواند موثر و کارگشا باشد. وی وصول مطالبات بانک اعم از روستایی، مهر و عادی را مهم دانست و اظهار داشت با مشارکت تمام همکاران صف و ستاد در این زمینه مطالبات بانک به بهترین نحو وصول می گردد.

در ادامه روسای دوایر مدیریت نکاتی را در مورد بخش های مربوط به خود  در ارزیابی عملکرد بیان نموده و روسای شعب، مسائل و مشکلات شعبه خود را با مدیر و معاون استان در میان گذاشته و در خصوص مسائل مختلف به تبادل نظر پرداختند.

در پایان از آقای ابراهیم زارع مسئول شعبه بازار یزد به جهت کسب رتبه اول در استان و رتبه ششم کشور و از آقای اصغر دره زرشکی مسئول شعبه آزادشهر یزد به جهت کسب رتبه دوم در استان و رتبه سی و سوم در بین شعب کشور و از مسئولین سایر شعب که در منطقه سبز ارزیابی عملکرد سال 97 قرار داشتند تقدیر شد.

آخرین بروزرسانی 1398/7/20